Zondag 20 augustus t/m 23 augustus Anabohazo Kamp

Salama,

Zondag 20 augustus

De gidsen raken steeds meer gewend aan ons. Ze vertellen in het bos steeds meer. Al is het vaak in Malagassy en wat Franse woorden. Vandaag een korte dag van veldwerk maar wel een erg goede dag. Wat er vooral speciaal was vandaag was het moment voor het eten. We hadden vandaag in het kamp een extra vuurtje voor een extra pan. Maar daar maakte wij gebruik van voor onze marshmallows! De gidsen keken ons raar aan toen we onze stokken zochten en klaar maakte. Maar ze deden gezellig met ons mee en aten er ook van. Volgens mij vonden ze het wel lekker en leuk dat we dit met hun deden.

Maandag 21 augustus

Ik heb een nieuw ontbijt ontdekt. Rijst, Muesli, Condensed milk en chocolade pasta. Smaak goed hoor! Vandaag naar het westen van het gebied geweest. Ook waren we ineens bij een super mooi uitkijkt punt. Die zijn hier overal. De kokkin heeft vandaag bak bananen gekocht bij de buurman en er banaan bollen van gemaakt super lekker! Ohja en we hebben gister avond al een kippetje gegeten. Wel op de Malagassische manier, niet heel hard gebakken en alles wordt gegeten. We gaan waarschijnlijk onze plannen aanpassen en donderdag al richting het veld.

Dinsdag 22 augustus

Drukke klim dag in het oosten. En een bewolkte ochtend. Maar in de middag kwam de zon al wel door. Wat het weer warm maakte. In de middag heb ik even een filmpje van het kamp gemaakt en een back up van al m'n foto's. Het zijn er aardig veel maar dat is leuk! Heb ik overal een foto van haha. Ook is het vandaag weer was en douche dag! Maar natuurlijk om 3 uur koekie tijd. Dit maal stroopwafel en cola. Dat is erg welkom! Na de diner besloten we om nog een film te kijken omdat het in het dorp film kijken wel lastig wordt. We keken beauty and the beast en iedereen keek weer gezellig mee. Toch denk ik dat ze de film best snappen!

Woensdag  23 augustus

Laatste dag veldwerk in Anabohazo. Naja we vergiste ons eigenlijk want morgen hebben we ook nog een dag hier. Maar dan gaan we even flink wassen en alles herpakken voor de drager. Vrijdag gaan we namelijk vertrekken richting een dorpje. Wij gaan hier de bossen doorzoeken of er lemuren zitten. Na een aantal dagen daar zullen we verder trekken naar een ander dorpje. Beide ongeveer 1 tot 2 uur lopen. We gaan dus 6 dagen in de dorpjes leven. Tot en met 31 augustus, dan zullen we vertrekken naar Anthohihy, ons wel bekende Belle Vue. Om vervolgens 1 september naar Nosy Be te gaan en hier 1 weekje vakantie te houden. We hebben het wel nodig hoor!

Groetjes vanuit Madagascar

1. Carla:
    Salama,
    Vonden de gidsen de marshmallows niet te zoet. Nu leren zij eten wat jullie lekker vinden. Zo kunnen jullie dat ook eens met het eten doen. Dan kunnen jullie een keer koken voor de gidsen en voor de kokkin als jullie een dagje vrij zijn bv. Je kan een de recepten vragen aan de kokkin. Vooral banaanbollen hoe maakt ze dat. En heb je haar al je kruiden gegeven voor door het eten.
    En je foto's op hoeveel zit je nu en heb je ook foto's gemaakt van de gidsen en van kokkie bv dat ze aan het koken is.
    Het is weer wat anders als jullie in de dorpjes gaan overnachten dat zal wel wennen zijn nu zitten jullie maar met een paar man daar in het kamp. De kinderen zullen dan ook wel weer vreemd staan te kijken en kijken wat jullie doen.
    Zo nu weer je koffer inpakken en dat ga je dan wel vaker doen zeker als je van dorp naar dorp gaat of komen jullie steeds weer bij het zelfde dorp terug ?
    Dus nog een paar dagen wandelen en dan je welverdiende vakantie van een weekje.
    Toedeloe tot later op je blog
    En hoe zeg je groetjes slaap lekker in het Madagassisch
  2. Jacq:
    23 augustus 2017
    Vooral lekker eten. Banaan is er ook slagroom?
    Hebben ze daar ook waterijs.? En hoe gaat het met je schoenen. Kunnen ze nog overleven. Het is toch ook een soort van bivak.
    Nu hier ook warm. En alvast fijne vakantie.
  3. Thea:
    Hallo jessica
    Wat heb jij een hoop te vertellen
    Goed hoor
    Je schrijf zeker elke dag wat op .
    Jonge jonge wat een belevenis allemaal
    Maar nu kan je uit kijken naar een weekje vakantie
    Nauw ja dan zal je ook wel het een en ander moeten doen.
    Al is het maar wassen ha ha
    Maar strijken hoef denk ik niet of wel
    de groetjes daar
    Entot de volgende keer
    Peter en thea
  4. Rla:
    24 augustus 2017
    Jessica
    Wat fijn dat de vakantie inzicht is.
    Maar is dat dan echt niks doen? of toch
    nog naar het een of ander kijken.
    Daarna weer naar een andere plaats
    bij een rivier en maar zeker vast bij een
    bos,dan kan je misschien weer een hangmat
    ophangen,en lekker naar de sterren kijken.

De groeten tot schrijfs Ria
  5. Yvonne:
    25 augustus 2017
    Salama daar gaan we weer .leuk dat jullie meer kinderen zien .misschien kunnen jullie met ze touwtje springen met je waslijn (ideetje) of misschien is het leuk om van de Kids een filmpje te maken als ze bijvoorbeeld met jullie iets doen dansen of touwtje springen en dat ze later hunzelf terug zien. Hou je in de dorpen je spullen goed in de gaten jes.en voor de verandering iets anders gemaakt van banaan haha.kan je de kok ook niet helpen dan leer je het zelf ook hoe je het moet maken . Nou veel plezier maar weer meid
  6. Oma:
    28 augustus 2017
    Hallo Jessica je bent weer van plaats veranderd en je hebt de apen al weer gezien dat hoorde ik van je moeder dus je hebt weer wat te doen.dit weekend ga ik met Jacqueline naar Vennenbos.groetjes oma