Te voet en te paard door een mooi stuk in Madagaskar. 17 oktober t/m 19 oktober

20 oktober 2017

Dinsdag 17 oktober

Salama Luitjes

Heerlijk geslapen en wat een uitzicht vanuit het huisje hier! Mooie berglandschappen.

Rond 7 uur ontbijt, wat ook weer superde luxe was. En rond 8 uur vertrekken we naar het park. Met een auto die even aangeduwd moest worden voordat hij startte. Daarna volgde een hobbelige weg over een off route weg. Daarna startte onze hike. Eerste liepen we naar een grote kloof! Wat hoog zijn die bergen! Eenmaal in de kloof was er een mooi paadje aangelegd lopend over verschillende rotsen, door water en struikjes heen. En ineens sta je in de kloof in een super mooie oase. Overal water en zoveel groen. Echt heel erg mooi. Kleine water stroompjes, watervalletjes langs de muur alles komen we tegen. Zo mooi! Niet te beschrijven. Aan het einde even tijd voor wat foto's van ons in de kloof en liepen we terug. Daarna volgende een zware klim over de bergen. Vol op in de zon. Dat maakte het extra zwaar. Maar het uitzicht was super mooi. En bovenop de bergen konden we erg ver over het land heen kijken. Daar was de stop om te lunchen. Twee lekkere broodjes, banaantje, koekjes, sinaasappelsap, eitje en een tomaatje. Helemaal goed! Daarna vervolgde we onze weg over de bergen verder na een tweede kloof. Hier zijn de natuurlijke zwembaden! Ik kan niet wachten! Weer een mooie oase met veel rotsen en water en groen overal! Als eerst kwamen we bij piscine Blue. Een kleinere zeer diepe water poel met een waterval! En een stukje verder op was piscine Noire, een grotere waterpoel met een grotere waterval. Het is zo mooi en het water is zo helder. Er waren wel wat meer toeristen. Snel omkleden en een duik nemen natuurlijk! Bbrr wel ijs koud hoor haha. Maar dit is een once in a life time kans natuurlijk! En als je daar zwemt, voelt het zo magisch, als je omhoog kijkt naar de enorm hoge kloof en al dat water wat na beneden valt. Helaas moesten we weer verder maar onderweg kwamen we weer bij een ander natuurlijk zwembad! En weer een waterval erbij, natuurlijk moest ik ook hier een duik nemen! Super gaaf! Had het niet willen missen.

Eenmaal verder kon de dag niet meer stuk, een grote groep ringstaart maki's! Met baby’s. En ze kwamen zo dichtbij! En verder op kwamen we zelfs een verreux sifaka tegen! De kers op de taart. Nu zijn we gelukkig dicht bij het kamp want het was een lange dag. Mensen hebben voor ons de tenten opgezet en zijn bezig met het eten. Het is een mooi kampeerterrein midden in een kloof, je ziet de hoge bergen om je heen en je hoort het water stromen. Na een lekker kopje thee met lange vingers, was het tijd voor te rusten en te wachten op het eten. Eindelijk weer in een kamp haha!

Woensdag 18 oktober

Na een warme plakkerige nacht in de tent stond het ontbijt voor ons klaar om 7 uur. Vrij simpel geroosterd stokbrood met honing of suiker en een kopje thee. Rond 8 uur verlieten we het kamp en begonnen we met onze eerste 7 kilometers. Vooral de eerste kilometer was zwaar. We liepen namelijk het dal uit en hiervoor moesten we heel veel traptreden’ s beklimmen. Nee, ik heb ze niet geteld hoor. Maar af en toe moesten we even op adem komen. Ons doel is vandaag de topje van een berg te bereiken en genieten van het uitzicht. Duurde even maar dan heb je ook wat. Wat een speciaal landschap is het toch. En totaal anders dan wat we tot nu toe hebben gezien in Madagaskar. Na een korte pauze boven op de berg ging onze tocht verder naar Piscine Natural. Weer een natuurlijk gevormde zwembad! Wel een aardig tijdje boven op de berg geweest, over een plat landschap totdat we een stukje moesten dalen.

Onderweg kwamen we mega veel toeristen tegen. Zoveel heb ik er nog niet bij elkaar gezien in Madagaskar. Zelf bij piscine Natural was het enorm druk en waren er veel mensen in het water. Het is inderdaad een klein paradijsje met een zandstrandje, palmboompjes, watervallen, wat rotsen, een diepe poel die uitloopt in een mooi stroompje en veel groener om heen. Helaas is dit paradijsje nu minder mooi met al die mensen erbij. Toch namen we even een verfrissende duik!

Daarna ging onze tocht verder nog boven de 7 km tot aan hier en komt er nog eens 6 km bij totaal tot onze bungalow parkje. Onderweg kwamen we een mooi uitzichtpunt tegen en kon je boven op een kleinere bergje naar de top klimmen. Bij het einde van het park aten we onze lunch op. Een bakje met rijst, groentes, gehaktballetjes van Zebu natuurlijk en ananas. Er wordt goed voor ons verzorgd.

Nu nog de laatste 3 kilometers na het bungalow park. Maar na nog geen 500 meter kwam er een lege luxe touringcar bus langs rijden die vroeg of we mee wilde rijden. Nou graag! M'n spieren deden pijn en blaar op m'n voet we waren erg blij met deze luxe! Zo kwamen we rond een uur of half 2 aan bij onze huisjes. Even lekker een douche genomen en daarna tijd voor een drankje op het mooie terras met verbluffend uitzicht over de bergen waar we de afgelopen twee dagen hebben gelopen!

Rond het avond eten werd het steeds drukker in het restaurant. Er zijn hier nu heel veel toeristen. Toch was het avond eten heel snel klaar! Lekkere tortellinie met kaas en aubergine en als toetje Chocolade ijs! Het was erg lekker allemaal!

En nu lekker na bed. Welterusten!

Donderdag 19 oktober

Een super goede nacht in Chez Alice gehad! Rond 5 uur was ik wel weer wakker en klaar voor een nieuwe dag. Maar nog even luieren want ontbijt is pas om half 8. Heerlijk. Na een goed ontbijt gingen we op pad naar het stadje om een taxi te regelen naar Hotel Relais de Reine. Hier gaan we namelijk paardrijden! We wisten niet wat we zagen toen we daar aankwamen. Wat een enorm luxe resort is het hier. Mooie bungalows verwerkt in de bergen, glazen in de ramen, een schitterend mooi restaurant, twee zwembaden, tennis veld, massage salon, gigantische mooie planten in de tuin, een enorme oprij laan en personeel heel chique gekleed. Na een wandeling door dit resort kwamen we bij de tuinen en de paddocks aan. En een stukje verder de stallen. En die zagen er ook echt super mooi uit. De paardjes hadden allemaal een super mooi en grote stal, gebouwd in een cirkel met een klein pleintje in het midden. De paardjes waren al voor ons opgezadeld. Na een kleine kennis making met de paardjes en een rondje in de buiten bak gingen we op pad. Eerst een stuk over het mooie terrein en daarna verdwenen we in de natuur. Een mooi rit tussen de bergen. Soms was het best spannend om over de rotsen te rijden, na beneden en omhoog. Soms waagden we een klein drafje maar omdat twee van de groep nog nooit gereden hadden gingen we niet harden dan dat. Helaas, maar zeker niet te klagen want het was een mooie rit. Ook kwamen we door een klein bosje en reden we door het water! Het was echt heel leuk en ik heb het rijden echt gemist. Na 2 uurtjes waren we weer terug in het resort en namen we de taxi terug na de bungalows.

Na de lunch was het tijd voor lekker te relaxen, ook nodig in de vakantie. Lekker een dutje, muziekje en een douche. Rond 5 uur ging het souvenir winkel open! Dus kon ik het niet laten om even rond te snuffelen. Daarna was het tijd voor het eten en gingen we bij de Italiaan verderop pizza eten. Helaas zat ik nog vol van de lunch en heb ik een deel meegenomen voor take away. En al snel was het weer bed tijd. Weer een dag in Madagaskar voorbij. Wat gaat de tijd nu toch snel als je het zo naar je zin heb.

De Madagassische groetjes.

1. Thea:
    Dag jessica
    Wat een belevenis had je weer
    En vooral dat paard rijdenwat een belevenis.
    Jullie lopen nog heel wat af had je maar een kilometer teller
    Kon je kijken hoeveel je gelopen had deze vakantie.
    Ga nu nog maar in de zon wij hebben de verwarming aan ha ha
    De groetjes en tot de volgende blog
    Peter en thea
  2. Yvonne:
    21 oktober 2017
    Salama Jessica wat leuk dat je ook nog even paard ging rijden deze vakantie hè en fijn dat je dat al onder de knie had haha appeltje eitje voor je. Nou jullie sluiten je vakantie toch mooi af zeg en ook met lekker eten .nu schiet het toch wel op hè en gaat het misschien toch sneller als je gedacht zou hebben. Geniet er met volle teugen van en tot over 1,5 week doeiiiiiii
  3. Rla:
    Hallo jessica
    Wat een mooie natuur heb je weer gezien en wat een gezellig heid op de foto's en vergeet niet het paard rijden dat zal wel spannend en geweldig geweest zijn.
    Onder tussen zal je tweede paar schoenen ook al aardig versleten zijn
    met al die kllo meters die van lopen,lopen en nog eens lopen.
    Lekker dat je zomaar onderweg kan gaan zwemmen, dan is zo' koeling wel welkom wanneer zo warm bent geworden.
    Jessica de groeten
    Ria
  4. Oma:
    21 oktober 2017
    Mooi verhaal weer lief nog even dan ben je weer thuis kus van oma xxx ❤💋
  5. Jessica van Mildert:
    22 oktober 2017
    Hoi allemaal! Ja ik geniet zeker van deze vakantie! We zien nu totaal andere omgevingen van Madagascar dat is zo leuk! Inderdaad lopen we nog steeds aardig wat kilometers haha ja had ik het maar bijgehouden! Maar nu maken we zeker ook veel kilometers in de auto/ taxi Brousse en te paard haha. En die schoenen hebben wat te voortduren! Nu zitten we een paar dagen aan het strand letterlijk! Lekkere temperaturen! En wat gaat de tijd inderdaad snel, nog 10 daagjes en dan ben ik alweer terug! Kan niet wacht om jullie weer te zien!

Groetjes!
  6. Carla:
    22 oktober 2017
    Salamander Jessica,
    Ben je niet op de top van de berg dan ben je wel in een kloof tjonge tjonge wie had dit nou verwacht. Je maakt wat mee hoor. Gelukkig dat je ook nog 2 uurtjes paard heb gereden even iets anders dan wandelen nu kon je ondertussen rondom je heen kijken en toch verder komen. Lekker door de natuur fijn hoor.
    Wat een vakantie heb je toch, het is wel een doe vakantie geworden maar dat geef niet dan heb je ook wel wat gezien en gedaan daar. En vakantie houden doe je straks thuis dan maar. Heb je nu alles gedaan wat je wilde doen en gezien? Want voor je het weet is het voorbij nog een paar dagen.
    Ik zeg toedeloe en ga nog genieten en maak nog maar een foto van iets.
  7. Oma:
    24 oktober 2017
    Hallo Jessica, even een berichtje om te testen want ik heb al een aantal keer schreven maar dan plaatste hij hem niet .
  8. Oma:
    24 oktober 2017
    Hallo Jessica,
    Leuk dan je weer wat geschreven hebt. Ik heb foto"s gezien van je moeder je bestuurde een koeien kar wat leuk. Ik hoorde ook dat je met kwallen heb gezwommen vond je dat niet eng, ik zou dat niet durven. Jij bent zo flink jij durft alles. Ik hoorde ook dat je naar hoge bomen bent wezen kijken, ( hoog he) nu ga ik voor mijn eten zorgen want ik moet zelf koken. En jij schuif overal je stoel maar aan. Ha ha ha