Tijd voor actie 8-9 juli

9 juli 2017 - Antananarivo, Madagaskar

8 juli eerste trial

Een dag om onze methode uit te werken. We zijn vandaag de bossen in gegaan om onze methode uit te proberen. Blijft toch nog een beetje lastig. Maar we komen er wel. Wordt een en vandaag weer aardig wat groepen blauw oog maki's gezien. En ze zien er goed uit. Dat is positief. Bij kamp was er een vrouwtje enorm dichtbij. Ze had eten gestolen uit de prullen bak. Voor lunch stond er rijst en bonen op het programma en wat fruit. Dit fruit moet snel op want binnen 1 week zal het anders al gaan rotten. Na de lunch was er tijd voor relaxen en ontspanning. Daarna zijn we na het open veld gegaan om te vliegen met de drone. Je krijgt echt enorme mooie beelden. De zons ondergang is hier zo mooi en zo rood. Als avond maal aten we dit keer rijst met sardientjes en wat groenten. Super lekker. In de avond was het tijd voor wat gezellige spelletjes en het was al weer snel bed tijd.

9 juli
Vandaag ging de wekker al weer wat vroeger. Vandaag gaat Audrey ons voor 4 dagen verlaten, zij gaat naar een dorp om de mensen te interviewen over de lemur aanwezigheid. Om 7 uur ontbijt om vervolgens in het bos naar wat actievere lemuren te kijken. Helaas waren de lemuren niet zo actief als gehoopt op dit tijdstip, maar we hebben wel weer wat groepen gezien. Als we een groep zien slaan we deze coördinaten op in onze gps. Zo kunnen we een andere dag kijken op deze plek of de groep er nog steeds is en of we misschien individuen hebben gemist. Dit is nodig om straks een zo goed mogelijke schatting te maken van de totale populatie. Na terug komst op het kamp was het even tijd om water te filteren uit de rivier en lunch. Voor lunch hadden we rijst, bonen, maïs en wortelen en natuurlijk een kopje thee. Na de lunch was het tijd om te douche en wat te relaxen wat 't het is aardig warm. Rond een uur of 5 besloot ik om het kamp te filmen en de rivier. En toen ineens kwamen de' kamp blauw oog makis' langs. En zo dichtbij. Hellaas merkte ik dat m'n film knopje op de een of andere manier uit was... Dus zette ik hem later wel aan. Super gaaf om ze te zien. Ze gingen richting kamp omdat hier natuurlijk veel eten aanwezig is. Het waren dit keer 3 vrouwtjes en 1 mannetje. Na meer dan 1000 foto's was het tijd voor ons dagelijkse wandeling na. Zo daar sta ik nu mijn verhaal up te loaden. De groetjes!

1. Jacq:
    Hallo
    Jessica Ik heb het verhaal gelezen leuk dat je al apen gezien heb je geniet er van groeten van oma ik zit nu bij jac ik eet patat met een gehaktstaaf Gr oma
  2. Yvonne:
    9 juli 2017
    Leuk hoor Jessica en wat betreft het vergeten aan te zetten van je filmcamera dat zit in de familie hoor ik ken iemand die was vergeten een fotorolletje (lang geleden dus)in haar fototoestel te doen ach het blijft in de familie haha. Maar goed fijn dat je al maki''s hebt gezien en dat morgen het echte werk begint maak je trouwens ook wat geluidopnames van de dieren sochtends en hoe de sterrenhemel daar is vergeleken met hier ? Nou succes maar weer en de groetjes xx
  3. Rla:
    Hoi jessica
    Zo juist je verslag gelezen ( ongeveer 19.30 uur zondagavond) wat een belevennissen weer, maak je ook een kook boek van al wat je eet .? De gr ria
  4. Carla:
    Hoi,hoi,
    Wat is het toch genieten voor je daar, je zit echt op je plekje zo telezen op je blog. (En tijdens onze privé gesprekken) En dan die prachtige foto's van het landschap daar mooi hoor. Je kon het niet geloven dat de maki's zo om je heen sprongen wat een gek idee of niet. En dat gaat nu iedere dag gebeuren en wel 4 mnd leuk hoor geniet ervan.
    En wat een geluk dat we tot nu toe nog steeds contact met je kunnen hebben (al moet je er wel een flinke wandeling voor maken) want dit hadden we toch niet willen missen.
    Dus tot later Gr pap, mam, Bella
  5. Jacq:
    10 juli 2017
    Weer ern leuk verhaal. Wel beter op Letten met filmen. En wat betreft me zus met een steek onder water met een filmrolletje. Ze is nu nog bezig met film op dvd ze zetten van 1992. Hopen dat jij sneller ben,anders ben ik 77.
  6. Yvonne:
    10 juli 2017
    Haha zus voelde je je aangesproken maar volgens mijn geheugen was het toch iemand anders die ietsje ouder is dan jou of was je dat alweer vergeten je bent tenslotte ook geen 50 meer.
  7. Jessica van Mildert:
    13 juli 2017
    Haha jaa dat vergeten aan te zetten was niet zo slim hé. Maar erg leuk dat ik jullie op de hoogte kan houden op een goede manier tot nu toe.

Geluidsloos opname gaat lastig m'n telefoon hoort het niet haha. En de sterren hemel wordt steeds mooier, het was volle maan en nu neemt die af. Dus je ziet de melk weg zo mooi!

Groetjes