Leuke dagen

12 juli 2017 - Antananarivo, Madagaskar

10 juli

Vandaag weer opzoek geweest naar groepen blauw oog maki's. We hebben er in totaal 4 gezien en onze grootse grope bestond uit 9 individuen! Daarnaast zagen we ook een hele bijzondere gekko. Eentje die heel moeilijk te spotten is want hij heeft schut kleuren en zich helmaal geplakt aan de boom. Voor lunch aten we rijst en linzen, en al ben ik geen grote fan van linzen  ze smaakte erg goed. In de middag was het tijd voor wat filmpjes  werk voor Apenheul in onze leuke 't shirts. In de avond was het tijd voor wat ontspanning en natuurlijk onze dagelijkse na middag wandelen voor internet connectie. De nacht begon warm, maar het koelde toch aardig af na een tijdje.

11 juli.
Vandaag stond in het teken van het meten van de habitat van de blauw oog maki. Of te wel de bos structuren. Dit dede we door 200 meter door het bos te lopen en dan na elke 12,5 meter te meten welke bomen er staan, hoe dik ze zijn en hoe hoog. Zo kunnen we de bossen in kaart brengen waar de blauw oog maki het liefst in leeft. Na deze drukke ochtend begon het alweer erg warm te worden en de zon scheen fel. Voor lunch aten we bonen in tomaten saus, sperziebonen en natuurlijk rijst. In de middag was het tijd voor data verwerking op onze computers. En als beloning een frisse 'duik' in de rivier. Een van onze gidsen is naar het dorp geweest en heeft een kip voor ons meegenomen. Dus die liep aan een touwtje in het kamp tot hij geslacht werd. Toch best wel een zielig idee maar zo gaat het nou eenmaal. We zullen vast en zeker genieten van deze speciale maaltijd. Vlees is hier namelijk niet vanzelf sprekend, echt een luxe product.
Morgen gaan we vroeg op staan want we gaan op bezoek bij Audrey, die in een dorp mensen interviewd over de blauw oog maki. Dit dorp is een van de dicht bijzijnde dorpjes en ligt op ruim 12 km afstand, 2 tot 3 uur lopen van ons kamp. Maar het leuke is is dat het dorp aan de zee ligt, dus er is vast wel even tijd om daar te gaan zwemmen en snorkelen.

12 juli
Een dagje naar het dorp aan de zee. Het is ongeveer 2 uur lopen van ons kamp. Maar het uitzicht is fantastisch. Het strand is super groot en mooi! En het dorpje erg klein maar zeer idylisch. Het water was helaas laag water maar we gingen er toch in. Het water was niet mega helder maar we zagen toch wat koraal en plantjes. Maar je kan mooier tegen komen. Daarna was het tijd voor een super lekkere lunch op het strand. Betere plaats kan niet. We hadden rijst, gedroogde vis, eieren, pinda's en sinasappel/lemons. Erg lekker! Daarna begon het water wat hoger te komen en iets meer wind. Dus de golven kwamen ook. Het was dus tijd voor een frisse duik. Het water was heerlijk. Daarna was het tijd voor de terug wandeling en onze gissen en dragers nemen heerlijke verse vis, gedroogde vis en kip mee na het kamp. Vanavond tijd voor een snelle duik in de rivier en heerlijke dinner met aardappelen en misschien zelfs zelf gebakken pannenkoeken. Het was een geslaagde vrije relax dag.

Groetjes vanuit Madagascar

1. Carla:
    12 juli 2017
    Zo weer een paar prachtige dagen achter de rug, deze menen ze niet meer van je af. Dit heb je toch wel weer vastgelegd. Dat zal wel jou kennende.
    Ja wat een raar idee een kip wandelend aan een touwtje of je hem uit gaat laten.hi,hi
    Super chillen op het strand wel een stukje wandelen maar dan zie je ook wat. En dan weer zwemmen in de rivier en onder tussen staat je maaltijd weer klaar. (Lekker hè al dat personeel)
    Ik zou zeggen geniet en rust wat uit.
    Tot later
  2. Thea:
    Hallo jessica
    Ja ja het waren wel weer bijzondere dagen
    En toch ook wel weer wat gezien
    En toch ook in de zee geweest zal best lekker geweest zijn
    Voor de rest geniet je wel en leer je van alles eten ha ha
    De groetjes maar weer en tot de volgende keer (mail)
    Peter en thea
  3. Oma:
    12 juli 2017
    Hou lieffie oma hier ik heb je mooie verhalen gelezen.ik kan nu eindelijk wat aan jou terug schrijven Dicky hebt het uitgelegd .dus nu ga ik je vaker een bericht sturen.pas goed op jezelf en heel veel plezier❤oma
  4. Rla:
    13 juli 2017
    Het is weer een fijn reisverhaal om te lezen en zo blijf ik op de hoogte wat jullie zoal doen op op madagaskar .
    De groeten en tot het volgende verhaal Ria
  5. Jessica van Mildert:
    Hoi Allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes. En leuk dat jullie meelezen.

Groetjes vanaf Sahamalaza!
  6. Yvonne:
    13 juli 2017
    Nou 2e poging ik had gisteren ook gereageerd vanaf mijn mobiel maar er istaat iets niet helemaal goed gegaan Maar goed fijn dat je weer bijzondere dingen mee hebt gemaakt meid. Ik vroeg me af ofdat de blauwogige maki's samen leven met de zwart of bruinogige makis of kunnen ze elkaar niet verdragen? Fijn dat het goed gaat met het slapen en eten . Veel plezier nog en op naar het volgende verslag toedeloe xx