Het echte kamp leven

13 juli

Hallo allemaal, hoe is het in Nederland?
Vandaag hadden wij eens een speciaal ontbijt! Pannekoeken. Erg lekker. Al was het er maar eentje per persoon  er was ook nog genoeg rijst, vis, linzen en ananas. Dit gaf ons genoeg energie om op pad te gaan in het bos. Vandaag kwamen we 2 groepen blauw oog maki's tegen. Een hele grote en een waar we de mannetjes zeker 100 meter verderop pas vonden. De dag begon bewolkt maar al snel kwam de zon te voorschijn. Net als de spierpijn... Van de wandeling van gisteren. In de middag was het natuurlijk weer tijd voor data verwerking, een verfrissende duik in de rivier en connectie tijd. Voor dinner hadden we weet een feestmaal, patat!, vis salade en pasta. En als desert heerlijk gebakken banaan. Deze avond gaan we mee met Max, hij is een Malagsy student en doet hier onderzoek naar de mouse lemur populatie. Dit doet hij in de avond. En we hadden een nieuwe te pakken, het was erg leuk! Ook zagen we kameleons en gekko's die overdag lastig te spotten zijn. Een bijzondere ervaring een avond wandeling in de bossen van Madagascar!

14 juli
Zo het is alweer vrijdag, wat gaat de tijd snel. Als ontbijt besloot ik vandaag wat lekker zoets te eten, rijst met gecondenseerde melk (super stroperig en zoet) en cholade pasta. Een echte aanrader. Ook hadden we een lekker gebakken eitje. Na dit ontbijtje was het weer tijd voor onze onderzoek. Dit maal zagen we een groep terug die we gisteren ook zagen, een deel van een andere groep en een nieuwe groep. Dus dat is erg mooi! Vandaag was het in de middag erg warm, ze zeggen dat er een soort van hitte golf is haha. Daarom was een verfrissende douche in de rivier zeker geen overbodige luxe. Hoe is het weer daar in Nederland?
Rond 3 uur houden wij hier koekie tijd met warme Chocolade melk. Al lijkt het soms of we de hele dag door eten! Het is vandaag de laatste dag van Audrey hier weer, ze gaat morgen weer vertrekken naar een nieuw dorpje voor haar interview en zie haar weer over dagen. Dit weekend is ook het laatste weekend dat Iris, Jelco, Georgina en Ivette hier in het kamp zijn helaas. De groep gaat kleiner worden.

15 juli
Zaterdag, weekend! Maar even niet voor ons. We gaan deze ochtend gewoon lekker verder met data verzamelen. Op naar forest patch 1, hier zijn we al eens eerder geweest. Na een tijdje kwamen we dichtbij de coördinaten van groep 3 en groep 8. En de groeps samenstelling leek heel erg op deze groepen. Dus na een tijdje de groep te hebben achtervolgd weten we nu bijna zeker dat dit een groep is. Een groep van 6 mannen en 4 vrouwtjes. Ook was de groep deze keer erg actief dus moesten we aardig wat door het bos struinen en kluiteren om ze te achtervolgen. En ook om natuurlijk hun poepjes te verzamelen. Na ongeveer 3 uur in het bos was het tijd om terug te gaan want lunch staat vast al klaar. Maar niet voordat we een koele duik namen in de rivier op deze warme dag. Deze middag heb ik een back-up gemaakt van al mijn foto's, video's gemaakt voor Apenheul en even geluierd in de hangmat. Natuurlijk was het rond 5 uur weer tijd voor onze connectie momentje met de buitenwereld op de internet plek.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Thea:
    Hallo jessica
    Wat het eten betreft
    Gaat dat wel goed hoor
    Vrijdag hadden we de hele ochtend regen
    Nu zaterdag is er zon we zijn even wezen fietsen was wel lekker
    Inderdaad het is wel een kamp leven maar je moet wel veel doen
    Hoeveel aapjes heb je al geteld en stinkt de poep
    De groetjes van ons en bedankt voor dit bericht weer
    Kijken weer uit naar het volgende verhaal
    Toedeloe Peter en thea
  2. Jacq:
    Gedeeld ha hatji
  3. Carla:
    Hoi hoi,
    Geen weekend dat vind jij toch niet zo erg op dit eiland. Je zit daar toch goed in de natuur, je eten word gedaan en de vaat hoef je niet te doen. Je bed opmaken hoef ook al niet je doet gewoon je tent dicht.ha ha.
    Als je onderzoek maar goed gaat daarom ben je daar en daarnaast ben je aan het genieten van alles om je heen.
    Toedeloe tot de volgende keer.
    Chow chow van knuffelbeer Bella
  4. Yvonne:
    Test test
  5. Rla:
    Dag jessica
    Een klein berichtje uit utrecht.
    Wat lekker dat je zo in de rivier kan zwemmen
    Om even af te koelen (niet hier doen bij de jutphaseweg ,want dan krijg je zo een bon)
    Wat een idee s'morgens een pannekoek
    Maar je vond hem wel lekker .
    Wie weet maak je thuis ook iets klaar wat je nu eet de gr.ria en tot schrijfs
  6. Yvonne:
    15 juli 2017
    Sorry Jessica dit is nog even een testje van mij
  7. Dicky Van mildert:
    Hoi meis
    Wat een ervaring zeg hihi fijn dat je t toch na jullie zin hebben daar.zal wel heel heet zijn.in nederland moet ik zeggen dat het weer meevalt .ene hebben jullie echt weinig eten ??je bent als zo skinny hihihi.nou have fun meis en pas op jezelf xxxx dicky
  8. Jessica van Mildert:
    Hoi allemaal
    Bedankt voor de reacties. Jammer dat het in Nederland niet elke dag zo mooi weer is geweest. Ik zal wel wat zon meenemen voor jullie straks. We hebben nu ongeveer 10 groepen geteld maar dat zijn ze nog lang niet allemaal en we moeten eerst nog een aantal keer terug om zeker te zijn van het aantal. En weekend is nu nog niet nodig maar wr hebben straks wel even een aantal vakantie dagen nodig hoor haha..
    Nee zwemmen in de ejutfase weg is geen pretje dat doen we maar niet.

Jaa pannekoeken zin echt een goede afwisseling. En ik moet heel erg zeggen dat het eten hier prima is hoor. Had veel erger gekunt haha. We krijgen genoeg binnen.

Groetjes Jessica
  9. Carla:
    16 juli 2017
    Hallo leuk dat je op je eigen blog reageerd. Ja en we houden dan wel vakantie als je terug bent. En het menu passen we wel aan.
    Gr