Nosy Be here we come!

30 augustus
Vandaag reizen we af naar Nosy Be! Het mooie luxe eiland van Madagascar. Die vooral bezorgt wordt door Italianen en Franse mensen. De auto tocht was best lang. Rond een uur of 8 verlieten we Belle Vue. Helaas was ik niet helemaal lekker vandaag dus de tocht duurde voor m'n gevoel nog langer. Rond 13 uur kwamen we aan in Anifibe. Vanaf hier varen de boten naar Nosy Be. Het was een kleine haven met een lange weg met  stalletjes. Stalletjes waar eten verkocht word. Voor 120000 ar konden we meteen de boot nemen. Een speed boot. De tocht duurde ongeveer 45 minuten en het uitzicht was geweldig. Eenmaal op het eiland kwamen er al snel mensen na ons gelopen om onze spullen te dragen en een taxi te regelen. Een klein tochtje over het eiland en daar waren we alweer bij ons hotel, genaamd Belle Vue. Mooi hotel, kleinere kamers dan de andere Belle Vue maar nog wel een airco. Prima!

31 augustus
Vandaag een dagje rust in Nosy Be. Misschien wat shoppen en rond lopen. Ik was nog steeds niet zo lekker dus bleef vooral in het hotel. Dus helaas shoppen kwam er niet echt van.

1 september
Vandaag zijn we begonnen met een ontbijt in een super mooi luxe restaurant. Met lekkere vruchten smoothies. Daarna een stukje lopen door de straten. Bij een mooie uitzicht punt moesten we natuurlijk even stil staan. Zo konden we de zee eindelijk zien. Super mooi. Maar ineens zagen we tussen het groene gras, wat erg schaars is in Madagascar, en het afval, wat minder schaars is helaas, iets bewegen. Het waren kittens! Vier stuks. Na een lange discussie besloten we om ze mee te nemen en te gaan verzorgen. Baby melk, doosje, handdoeken, pippetjes alles werd gekocht. Informatie werd gezocht op internet, hoe breng je een kitten groot. En natuurlijk advertenties plaatsen. Hopelijk kan iemand ze gauw ophalen en goed verzorgen want wij zitten hier niet lang. En dat betekend ook snachts opstaan om te voeren, want dat moet elke twee tot drie uur.

2 september
Het was een zware nacht. Want de kittens moesten eten en ik was nog steeds aardig vermoeid. Gelukkig delen we de veer diensten op. In de ochtend een lekker ontbijt bij onze standaard plek hier. Nog voor de middag voer dienst zijn er nog snel langs wat souvenier winkeltjes gegaan. Helaas niks kunnen kopen. Maar in de middag in de drukke straat, de winkel straat meer een markt concept, was ik geslaagd om wat leuke kleding te kopen. Al was het ene gedoe want nergens kan je hier kleding aanpassen natuurlijk. In deze straat moeten we nog wel even terug want er waren nog meer leuke souvniertjes die ik wel even wil bekijken.

3 september
Nosy Iranja staat vandaag op de planning! Dit is een eiland die bestaat uit twee eilanden met een zandstrook die beide eilanden verbinden. Rond 8 uur vertrokken we met de auto en kwamen we aan op het strand met allemaal luxe verblijfplaatsen. Vanaf hier vertrok de speedboot na het eiland. We zaten in de boot met allemaal Italianen haha. Het was een mooie tocht over zee van ongeveer 1 uurtje. En we zagen in de verte zelfs bultruggen! En dichtbij zelfs Zee schildpadden in het water! Hoe gaaf is dat. Eenmaal op het eiland aangekomen gingen we lekker zwemmen in het warme en turquoise blauwe water! Helaas geen koraal maar je kon wel wat zien met je duikbril op, zoals kleine visjes en schelpen. Daarna liepen we over de zandstrook richting het andere eiland, net als alle andere toeristen. Daarna zijn we ook nog wezen zwemmen in de mangrove wat super gaaf was. Een echt bos onderwater met visjes! Gelukkig had ik m'n action camera mee die kan filmen onderwater! Rond 12 uur was er een heerlijke lunch, verse gegrilde vis, rijst, brood en drinken. En als toetje wat vers fruit. Daarna konden we nog even zwemmen en langs de vele souvenirs ir kraampjes lopen in het dorpje. Rond 3uur vertrokken we met de boot. Na enige verwarring, want niemand vertelde ons iets want alle Italianen spraken Italiaan met de gids en ze vergaten steeds dat wij geen Italiaan konden volgens mij. Geheel onverwacht stopte we op de terug reis bij het eiland Nosy Anthosa. Niet wetende wat er stond te gebeuren moest je 10000 ar betalen als intree. En daar waren 3 verschillende soorten maki's die je kon voeren en mee op de foto kon. De brown lemur, de black and white ruffed lemur en sifakas Super gaaf om ze van dichtbij te zien natuurlijk, maar wel met een dubbel gevoel. Ze horen niet zo gehouden te worden.

4 september
Nog een dag proberen om de kittens weg te geven. Na het ontbijt langs de dierenarts. Bleek er niet te zijn en we konden rond 12 uur bellen. We hebben om 6 uur een afspraak hopelijk komt hij nu wel opdagen. In de middag stond het weer in het teken van souvenirs kopen! Hadden wij pech, souvenir winkels dicht. Maat geen shop middag zonder niks te kopen dus een nieuw kleding  setje gekocht haha oeps. Ook hebben we gezellig een drankje gedronken in een piraten boot bar. Al was het niet zo druk vandaag. En natuurlijk kon een ijsje van de echte Italiaan niet uitblijven! Er zit hier een Italiaan die een restaurant heeft en ook ijs verkoopt. We zijn inmiddels zijn vaste klant geworden! Is het nog ijsjes weer in Nederland?

1. Oma:
    4 september 2017
    Gaat het nu wel lief zorg goed voor je zelf love you xxx van oma ❤
  2. Thea:
    Hallo jessica
    Wat lief van jullie om de katjes te verzorgen
    Maar hoe moet dat als jullie weg zijn?
    En fijn dat je weer ben op geknapt
    En hier is het lekker weer ook voor ijsjes
    Maar ook chocolade melk met slagroom
    Tot wanneer heb je vakantie?
    Dan moet je er weer tegen aan met lopen en lopen en klimmen enz.
    Bedankt maar weer voor je verhaal en doe maar even rustig aan
    X x x thea en peter
  3. Dicky Van mildert:
    4 september 2017
    Meis super tof hoor ...al dir mooie verhalen maar toch fijn dat het toch goed met je gaat .dikke knuff

Dicky
  4. Jacq:
    4 september 2017
    Jessica niet te veel kopen, anders heb je nog dragers nodig op schiphol. Ha ha. Maar ik wil je wel komen helpen hoor.
  5. Carla:
    Salama,
    Fijn dat je weer opgeknapt bent want zo'n gave dag wilde je niet missen. Lekker met een speedboot over het water en onder het varen nog verschillende dieren spotten leuk. Werd je niet nat hi hi.
    Nu heb je met eigen ogen kunnen zien dat het water turquoise was dus de plaatsjes liegen niet. Ik denk dat wel foto's ervan hebt.
    Het was zeker wel een grootte verrassing voor je een eiland met verschillende lemuren en die dicht bij komen en ja het is niet goed om ze te voeren maarja ze zijn het nu wel gewend daar kan je niets aan veranderen.
    Souvenirtjes kopen is zeker je 2de hobby geworden denk eraan je moet het straks wel mee terug sjouwen. Maarja koop je het nu niet dan krijg je misschien spijt ervan als je het nu niet koop.
    Ik zeg toedeloe en blijf genieten en foto's schieten. Gelukkig zijn het geen fotorolletjes anders had je eraan 10 niet genoeg. Ha ha
    Veloma
  6. Oma:
    5 september 2017
    Hallo Jessica het gaat. Weer lekker goed slapen in een hotel geniet er maar van als je uitkijk ben je zo weer thuis en dan weer vakantie nemen dat heb je wel verdient ik zou hou je taai en tot schrijfster ik ga weer het spelletje word feit spe leuk er staan een paar in de wacht Gr kus oma
  7. Yvonne:
    5 september 2017
    Salama Jessica,
    Fijn dat het weer goed met je gaat, weet niet hoe het nu met de kittens gaat maar je gezondheid gaat voor hoor, als je slecht slaapt door gebroken nachten en je bent zwak, dan kan je ook zelf geen dingen ondernemen. Hoe jammer ook dan maar geen kittens toch, maar ik begreep dat voornamelijk die andere jongens dat wilden. Nou ik zou zeggen dan moeten ze er ook maar voor zorgen haha. Lekker dat je daar ook kon shoppen, leuk hoor die kleding en kettingen. En wat waren die filmpjes onderwater mooi zeg , het lijkt discovery channel wel . Geniet nog even van je minivakantie want zometeen is het weer apies tellen (grapje). Oh ja en hoe dachten die jongens dat te gaan doen als jullie het veldwerk weer in gaan , wat gaan ze met die kittens doen ? meenemen kan niet, die maki's zien ze aankomen en jullie moeten ze dan ook nog in de gaten houden . Nou conclusie; geen goed idee.
    Geniet er nog lekker van en dan op weer naar de maki's.Toedeloe
  8. Jessica van Mildert:
    6 september 2017
    Hoi allemaal leuk dat jullie weer mee hebben gelezen tijdens onze vakantie in nosy be! Alles gaat hier pikobelo als de italianen zouden zeggen Die hier vooral rond lopen. Ik zal gauw proberen wat fotos te plaatsen op zijn blog!

groetjes
  9. Oma:
    8 september 2017
    Jessica het regent hier lekker wat voor weer is het bij jou volgens horen begint hier de herfst ik heb net de ijskast schoon gemaakt ik ga nu een beetje binnen werken eind van n de maand komen ze het huis opknappen nieuwe vensterbank nieuwe voordeur nieuwegoot nou je ben weer een beetje bij jou de moet er in Gr oma