Laatste vakantie dagen

6 augustus
Vandaag dus op weg naar Amber Mountain National Park. We zullen verblijven in Joffrey ville, wat erg dichtbij ligt. Helaas kwamen we wat laat aan bij ons hotel dus een wandeling zat er niet in vandaag. Vond ik opzich niet zo erg want na die nacht van gisteren kan ik wel wat rust gebruiken. En de rest denk ik ook wel. We verblijven hier in een super leuk hotel, naja het is niet echt een hotel het zijn namelijk twee bungelows in een boom, een boom hut! Hoe leuk is dat. Met bedden en een eigen badkamertje. Erg leuk! Na de lunch zijn we naar een souvenir winkeltje bij de monestrie geweest. Gerund door nonnen. Daarna zijn we ook even in de kerk geweest. Echt een mooi gebouw vergeleken de rest in Madagascar. Voor het avond eten zijn we allemaal wat gaan rusten en na het avond eten was het alweer bed tijd. Morgen moeten we fit zijn voor de hike door het park!

7 augustus
Om 7 uur hadden we ontbijt, pannekoekjes en brood, want om 8 uur gaan we het park in. Het was ongeveer 3km met de auto rijden naar het begin van het park en we gaan een wandeling maken van 5 uur. Helaas hadden we een gids die niet super veel vertelde over het park en de dieren en ze liep ook niet erg snel. Maar des ondanks was het zeker de moeite waard. Het bos is hier heel anders dan op de pensisula, Sahamalaza, waar we steeds opzoek zijn naar blauw oog maki's. Het bos is hier namelijk regenwoud bos, erg mooi en erg veel verschillende vegetatie. We ook wat dieren gespot, gekko's, kameleons, de kleinste kameleon!, en de bruine maki. Helaas niet eega veel maar het uitzicht en de omgeving was prachtig. We zijn langs twee water vallen geweest, die waren echt enorm. Oké, niet van enorm veel water maar de waren echt heel hoog. En met de gewassen er omheen leek het echt een jungle. Ook zijn we langs een meer geweest. Het was zeker geslaagd. Rond een uur of 1 waren we klaar met de wandeling en was het tijd om onze spullen te pakken  en te vertrekken naar Ankarana. De plek van de bungelows. De rit erna toe was weer prachtig. We kwamen langs vele dropjes. Ook kwamen we ene omgevallen truck tegen, best naar om te zien. De wegen zijn hier soms zo gevaarlijk en kapot, dat het soms beter is om naast de weg dan om de weg te rijden haha. Ook hebben we weer een lekke band gekregen onderweg. Ik ben de tel kwijt maar volgens mij staat het nu op 4! Na ongeveer 4,5 uur kwamen we aan in Ankarana en hoorde we het slechte nieuws. Onze bungelows zijn allemaal vol. Gelukkig zijn de malagasische mensen erg behulpzaam en ze gingen langs de andere huisjes parken aan deze weg vragen of er plek is voor ons. En die was er. Deze bungelows zien er ook goed uit. We hebbe  er twee en met een super groot bed. Helaas alleen een kop en emmer douche, maar dat gaat prima. Ik zeg weltrusten!

8 augustus.
Vandaag vertrekken we terug naar kamp. We hebben ontbeten in het bungelow parkje en vertrekken. We stopten in Ambilobe om onze auto band te repareren en om een ijsje te eten natuurlijk! Hier r heb je namelijk hoorntjes voor 2 bolletjes! Nu zitten we te lunchen in Ambanja, ook een groot stadje. We rijden dan door naar Marmandia waar we gaan nog boodschappen doen en slapen. Zodat we morgen door kunnen naar kamp. Dat word took nog een lange dag rijden en wandelen naar kamp. Hopelijk tot snel!!

1. Jacq:
    8 augustus 2017
    Zo gast hij goed,zo gaat hij beter alweer een km van mijn schoenen af gesleten
  2. Thea:
    Jessica
    Wat heb je die paar dagen veel gedaan
    Wandelen auto rijden enz enz
    Noem je dat een kleine vakantie
    Maar ja je ziet wel veel
    Nogmaals wij doen het niet na
    Hoelang blijf je daar ?
    Groetjes van ons Peter en thea
  3. Yvonne:
    8 augustus 2017
    Weer een nieuw gebied,nieuwe mensen,andere verblijfplaats andere dieren. En ja hoor las ik daar wat van dropjes? Haha of waren het dorpjes? Hopenlijk heb je nog even internet meid nou hou je taai geniet weer van de kleinste dingen. En het lekkere eten haha toedeloe
  4. Carla:
    Hallo,
    Wat heb je toch een drukke vakantie volgens mij heb je nog niet eens lekker kunnen uitslapen of een pyjama daggie kunnen houden je gaat van hot naar her. Wel leuk dat je steeds ergens anders slaap of het nou een tent , hotel , bungalow , hangmat of boomhut is het blijft een verrassing. Wel grappig toch, straks kan je wel zeggen daar in heb ik geslapen al we de foto's zien.
    Ook leuk dat je steeds weer naar een ander dorpje/stadje gaat zo kan je goed zien hoe ze daar leven en wat ze daar eten.
    En ziet de kerk er anders uit dan bij ons of was het meer een kapelletje, heb je / kon je ook een kaarsje aansteken. Of hebben ze die daar niet. (Oma doet het dan hier wel voor je hi hi)
    Goed dat de banden gerepareerd moesten worden dan kan je een lekker ijsje kopen. Ha ha
    Jammer dat de douche's niet altijd goed zijn, dan ga je toch weer onder een watervalletje staan hi hi
    Het blijft een avontuur in de natuur
    Blijf genieten en bloggen als het kan dan genieten wij ook weer van alles wat je mee maakt. En natuurlijk vergeet geen foto's te maken of heb je daar weinig tijd voor. Ha ha
    Nou we zeggen toedeloe tot de volgende keer groetjes van Bella en ons
  5. Carla:
    8 augustus 2017
    Leuk hè dat mensen je op de voet kunnen volgen en af en toe wat schrijven naar je. (Rooksignalen of tamtam werkt niet goed op deze afstand vandaar je blog hi hi)
  6. Rla:
    9 augustus 2017
    Dag jessica
    Hier een klein berichtje uit utrecht.
    Gaan jullie naar het oude kamp terug en dan weer zo'n eind rijden Ga je thuis s 'morgens ook pannen koekjes bakken want daar ga je bijna aan wenen denk ik
    De groetjes Ria
  7. Jessica van Mildert:
    12 augustus 2017
    @jacq zo gaat tie goed!

@thea en Peter leuk dat jullie beide berichtjes sturen haha. Ja mini vakantie was midium vakantie haha

@yvonne oeps sorry spel foutje. M'n telefoon zag wat anders. Al zou ik wel zin hebben in dropjes nu. Stuur jij er wat op?

@mama ja blog gen blijft leuk hè! En de vakantie was inderdaad best druk. We hebben besloten dat de volgende wat rustiger wordt. Haha. Ook was iedereen niet zo heel lekker aan het eind, te veel luxe eten of te veel drukte haha. Nee helaas was het een kaal kerkje je kon geen kaarsje opsteken ofzo. Maar zag er wel erg mooi uit. En met de foto's zit het wel goed hoor maar dat weten jullie vast wel

@ ria wat leuk een berichtje van zo ver weg. Hier een berichtje terug. We zijn nu in het nieuwe kamp, en heb net een nieuw reisverhaal geplaats! :) jaa pannekoeken elke dag jam jam!