Belle Vue

26 september 2017

24 september
Ohja ik ben iets vergeten te vertellen in mijn vorige Blog. Toen we namelijk terug reden na anthohihy moesten we even langs het AEECL huis om onze andere spullen op te halen. Hoe toevallig treffen we daar Guy. De man van de AEECL stichting! Hij zou voor ons ook onze visa regelen in Tana. Hij is nu opweg naar Ambina want daar is het lemuren festival die hij ook organiseerd. En hij kwam langs dit huis om ons paspoort, met visa, daar afteleveren! Dus eindelijk na 3 maanden hebben we dan onze officiële visa tot en met 31 oktober. En hoe toevallig dat we hem hier nog een keer ontmoeten want hij stond op het punt om te vertrekken. Ook was Max daar aanwezig. De malagasische student die we ontmoet hebben in ons eerste kamp Ankarafa die onderzoek doet naar de mouse lemur. Hoe grappig om hem ook nog eens een keer te zien. Terug na vandaag. Ik heb weer heerlijk geslapen! En na een weer lekkere warme douche zijn we gaan ontbijten. Haha de blogjes van deze dagen zullen niet heel interessant zijn. Sorry daarvoor haha. Daarna even in onze voortuin met thuis gevideo belt in het zonnetje. Daarna even al wat foto's uitgaan het zoeken. Want ja alleen al met m'n fototoestel heb ik al ruim 1600 foto's en daar komen nog foto's van m'n telefoon en filmpjes van m'n action camera bij natuurlijk. Tijdens de lunch waren er veel mensen bij het hotel. Schijnbaar werd er een soort van video clip opgenomen haha. Na de lunch even lekker gezwommen en even in de zo  gezeten voor wat extra vitamine c. Zo komen we de middag wel door hoor.

25 september
Ja hoor vannacht weer lekker goed geslapen haha. Echt heel fijn die goede nachtrust, eindelijk! Vanmorgen weer lekker gedouched, nu kan ik er lekker gebruik van maken. En na het ontbijt even m'n Blog bijgewerkt op ons 'terasje' voor de deur. Er is nu nog schaduw dus best uit te houden maar in de zon al behoorlijk heet. Toch komen we de dagen hier wel door maar soms ook een beetje verveeld. Had liever nu wel terug gegaan in het veld en dan eerder vakantie. Maar ook onze Shabir heeft een paar dagen vrij nodig en hij heeft een familie ceremonie tot de 26ste. Daarom kunnen we pas weer het veld in de 27ste want zonder hem komen we niet ver haha. Veder hebben we vandaag lekker gezwommen. Al was het wel bewolkt en zijn we natuurlijk even langs het tankstation gegaan voor wat lekker. Voor het avond eten zijn we met de taxi langs Hortencia geweest om haar salaris af te geven en te kijken hoe het met der gaat. Het gaat al iets beter maar ze is nog niet helemaal gezond. Hopelijk over 2 daagjes wel. Na het avond eten was het tijd voor onze dagelijkse serie the crown en al gauw weer bed tijd.

26 september
Laatste dag in Anthohihy! En lekker uitgeslapen tot 10 uur, toen schok ik wakker dat het al zo laat was! Na het ontbijt al m'n spullen maar alvast ingepakt. Wat moet er weet mee na het veld en wat niet. We hebben maar beperkte ruimte want als we dragers nodig hebben is het handig als we allemaal maar 1 tas hebben. Aangezien we ook al onze keuken spullen mee moeten nemen en daar hebben we al heel veel dragers voor nodig. Na de lunch weer een frisse duik. Vandaag is het echt goed warm, 36 graden zegt m'n telefoon. Nou geloof het best, poeh! Morgen vertrekken we om 9 uur naar de markt met onze kokkin. Doen we weer onze welbekende rondje langs de groente vrouw, eieren man en natuurlijk langs de fruit kraampjes. Best grappig, toen we van de week zelf over deze markt liepen, zonder Hortencia omdat we wat spulletjes wilde kopen, herkende de groente vrouw ons echt en groete ons. Hoe grappig. Maar ze zien natuurlijk niet elke dag vazaha op de markt zoveel eten kopen. Tijdens het avond eten even een slide show met al onze geschoten foto's tot nu toe. En dat zijn er aardig wat. En daarna onze laatste aflevering van de serie. Zoals gezegt vertrekken we morgen. Hopelijk heb ik ook daar weer bereik om m'n Blog te plaatsen. Helaas weten we dat er een kans bestaat dat er in dit gebied niet zo gemakkelijk bereik is. Maar we zullen zien. Anders tot gauw en anders tot over 2 weken. Als we volgens plan het veld verlaten zal dat rond 11 oktober zijn. Ik zeg de groetjes en slaap lekker allemaal! Dikke kus vanuit anthohihy, Madagascar.

1. Carla:
    26 september 2017
    Salama ,
    Zo dat is fijn dat je nu echt je visum in handen heb he. Nu kan je, je reis weer vervolgen gelukkig maar want je had je planning al klaar. Anders had je al dat werk voor niets gedaan.
    Jammer dat jullie te ver weg zijn van Ambina anders konden jullie ook naar de lemuren festival gaan.
    Maar 1600 foto's en je heb nog wat dagen te gaan hi hi dus doe je best op naar de 2000 hi hi en dan de mooiste en leukste uitzoeken .
    Deze paar dagen vrij hebben je goed gedaan zo te lezen lekker je slaap in gehaald, nu kan je de 2 weken veldwerk weer aan denk ik zo. Dit zal weer zwaar worden, geen douche maar misschien wel een lekker watervalletje. Even afwachten of je daar zoetwater hebt en stroom. En een wc" tje zal ook wel fijne zijn of niet. Anders vraag je maar aan de gidsen of ze er een willen bouwen in hun vrijetijd.
    Maar goed dat jullie je serie helemaal af konden kijken want daar zal je verlopig geen tijd voor hebben. Want het zal deze 2 weken vroeg opstaan en vroeg naar bed worden nou ja bed luchtmatrasje. Hi hi
    Ik zeg toedeloe en we zullen zien of we bereik hebben.
    We hopen gauw weer wat van je tehoren.
    Stuur anders maar de rooksignalen over hi hi
    Samymandrimifoha
    Voloma
  2. Thea:
    27 september 2017
    Goede morgen jessica
    Nu het laatste stukje werk
    Maarja je hebt nu een ander vooruit zich
    Je zal die lemuren wel gaan missen ha hawij wensen je nog een fijn veld werk
    Oja gefeliciteerd met je moeder
    Groetjes en hopend dat je daar ook kan Blogger
    Toedeloe x x x Peter en thea
  3. Yvonne:
    28 september 2017
    Salama Jessica zo lekker een paar dagen rust achter de rug lekker hoor effe bijtanken toch ? Jammer dat jullie ook niet naar dat lemurenfestival konden ben benieuwd wat dat inhield dan. Nu nog even 2weken werken en dan op naar de afsluiting dat gaat je wel lukken toch ? Hier regent het op dit moment 28/9 8.00 uur. Je zal wellicht moeten afkicken met het weer hier en het eten haha maar aan de warme douche ben je zo gewend denk ik .veel plezier nog en effe de laatste loodjes ik zeg voloma
  4. Dicky Van mildert:
    28 september 2017
    Hay meis .leuk om te genieten van je verhalen .fijn dat het goed gaat met jou en je groep houden zo he ben benieiwd na je fotos en verhalen als je weer terug bent ..dikke knuff dicky