18 augustus, zoma (vrijdag)

18 augustus, zoma, vrijdag

Ook deze ochtend hadden we weer een lekker ontbijtje. Beginnend met een omeletje van ei en tomaat (1, delen we met ze alle), rijst en bonen. En ook weer lekker pannenkoeken. In hé. In het bos zagen we vandaag twee groepen, waarvan 1 in de verte en een voor een voorbij sprong dat was goed te tellen haha. Alleen weet je natuurlijk niet zeker of dat de hele groep was. Ook hebben we geen vacht gescoren. Toen we terug waren bij het kamp was Audrey weer terug! Gezellig dat ze er eindelijk weer is. Een week is toch lang dat ze weg is maar is ook weer snel voorbij. Ze heeft allemaal lekkere dingen meegenomen uit het kamp als gebakken via en bananen! Ook onze rijst was op en die heeft ze ook meegenomen. Ze vertelde dat er niet mega veel rijst in het dorp was dus iedereen die wat had kwam hun kleine beetje verkopen aan haar. Zo hadden we toch een zak vol. Ook bracht ze twee kippen mee. Die lopen nu weer in het kamp aan een touwtje tot we ze gaan eten. Had voor mij opzich niet gehoeven hoor, blijf het toch ene beetje vreemd vinden. Maar zo gaat het nou eenmaal. Na de lunch heb ik even wat data verwerkt met het kleine beetje batterij wat ik nog op m'n laptop heb. Vanmiddag maken we ook een planning van de rest van ons verblijf hier. De kok vertelde ons dat ze pas in oktober weer aan het werkt moet, ze is school juffrouw, en dat ze best met ons mee wilt in september tijdens het veldwerk! Dat is mooi! Voor het avond eten stond er vis, rijst, linzen, aardappelen, wortelen, sperziebonen en brood op het programma. Erg veel! Na het eten zijn we met ze alle, inclusief gidsen en de kokkin, de film Madagascar gaan kijken. Hoe leuk is dat! En het gekke is dat ze de film niet kende, terwijl het over hun land gaat. Ze vonden het echt super leuk en keken ze hele film af. Al was het voor hen meestal allang bed tijd, de film duurde tot 9 uur en meestal gaan ze al slapen rond 8 uur. Volgens mij snapte ze de grote lijnen van het verhaal wel. Het was erg geslaagd.

1. Carla:
    Hoi,
    Je komt je dagje wel door zo te lezen het lijkt wel of je de hele dag aan het eten bent. Kokkie probeert wel een beetje variaties aan te brengen voor jullie zo te lezen. En wel heel lief dat ze met jullie verder gaat reizen. Want eigenlijk heeft ze nu dan ook vakantie.
    Voor Audrey zal het ook niet zo leuk zijn om iedere keer alleen naar het dorp te gaan
    ( ja oke met een gids). Maar het is wel handig dat ze boodschappen mee kan nemen en ja die kip zal voor mij ook niet hoeven hi hi.
    Gezellig dat jullie met ze alle een filmavondje hebben gehouden. Ook al zullen ze het
    kunnen verstaan maar met plaatjes kom je een heel end.
    Toedeloe tot de volgende keer
  2. Oma:
    23 augustus 2017
    Hoi lief het gaat het gelukkig goed met jouw love you xxx van oma
  3. Jolanda van mildert:
    24 augustus 2017
    Hoihoi
    Nichtje zo te lezen heb je het naar je zin en beleef veel.erg avondtuurlijk allemaal ben erg trots op jou.xxx je tante jolanda
  4. Thea:
    24 augustus 2017
    Hallo jessica
    Je had wel weer fotos kan wel een wedstrijd maken
    Raden hoeveel fotos je
    heb gemaak tot nu toe ha ha
    Groetjes van ons Peter en thea
  5. Yvonne:
    25 augustus 2017
    Salama Jessica wa't gezellig dat audrey weer terug is en blijft ze nou even of gaat ze binnenkort weer terug om interviews te doen? Ja wat betreft die kippies als die er niet zijn heb je ook geen lekker kippenvlees haha. Wat fijn dat de kokkin mee kan als je nou weer als enige naar het strand wil omdat die jongens niet mee willen kan je samen met haar gaan toch ? Misschien vind ze dat wel leuk. En op de middelste foto lijkt het net of er een dier ligt waarvan je 1oogen goed kunt zien. Groetjes