Vierde deel

25 juli 2015 - Sabie, Zuid-Afrika

Vierde deel
22 juli
Gisteravond aten we dus struisvogel. Dat was erg apart! Niet heel bijzonder lekker, maar ook niet vies. Vannacht was het bewolkt dus het was niet echt koud in de tent.
In de ochtend:
Nou dit was wel de aller vroegste dag van allemaal. We stond op om 5uur. Want om half 7 gaan we routen door kruger park, op na onze nieuwe slaapplek. Eenmaal in het park zagen we nog njet veel dieren! Tot we een mannetjes leeuw in het gras zagen liggen! Dat was erg gaaf. En nog iets verderop zagen we een hele groep met hyena's. En nog iets verderop stak er een luipaard de weg over! Erg langzaam dus we konden een goede foto maken. Natuurlijk zien we ook vele olifanten! En ook nog heel
Dichtbij een groep buffels. We hebben bijna de bug five compleet! Het duurde eventjes maar we hebben ook nog de neushoorn gezien. Dat betekend dat we vandaag de big five compleet hebben gezien op een dag!

23 juli
Vandaag rijden we door het laatste deel van kruger. Helaas hebben we niet veel dieren gezien alleen wat zebra's en impala's. Voordat we door reden naar onze camping gingen we langs een reptielenpark. Hier kregen we een rondleiding langs vele slagen, hagedissen en reptielen. Ook mochten we een slang vasthouden en een hagedis voeren. Daarna kregen we een demonstratie van drie heel giftige en gevaarlijke slangen. Ook liep er een doodshoofdaapje rond die op ons ging zitten. We aten deze avond Aziatisch en als toetje ijs! In de avond hadden we geen stroom want er was weer load chedding. (Licht uitzetting door de overheid)

24 juli
Vandaag staat er een hele leuke dag op het programma! We gaan langs Jessica de nijlpaard en langs moholoholo rehabilitatie centrum!
Bij de nijlpaard kregen we eerst een presentatie over hoe het komt dat ze hier leeft en daarna mochten we haar voeren, aaien, thee geven en een kusje geven! Er was echt super leuk om eens zo dichtbij een nijlpaard te zijn.
In de middag gingen we na moholoholo! Na een presentatie gingen we langs de dieren. Als eerst mochten we een cheeta aaien!!! Dat was echt heel gaaf! Daarna liepen we langs alle roofvogels waarbij we zelfs in de hokken mochten staan bij, gieren, visarend, vele andere soorten arenden en we mochten de bateleur aaien! Vervolgens gingen we heel dicht langs de leeuwen, hyena's, luipaarden en wilde hinden lopen die werden gevoerd! Of te wel deze dag leverde heel veel mooie dieren plaatjes op!

25 juli
De dag van de mooie uitkijk punten! Vandaag maken we een tocht langs de Panorama route. We stoppen op vele plekken om eens na het uitzicht te gaan kijken! Mooie watervallen en gebergte! En zelfs een stukje regen woud. Dit alles leverde mooie plaatjes op. Ook kwamen we super wel souveniers winkeltjes tegen dus daar moest elke keer wat leuks gekocht worden! Nu staan we op onze laatste camping. Laatste keer de tent opzetten. Want morgen maken we een rij tocht van 360 km naar Pretoria. Hier zullen we onze laatste nacht gaan slapen in Twana Lodge. De dag erna zullen we gaan vliegen terug naar nederland!
Dus dit zal het laatste blogje zijn. Als ik thuis ben komen alle mooie foto's ook nog! Groetjes!

1. Peter:
    25 juli 2015
    Zo te lezen heb je heel wat meegemaakt mooi hoor gr xx oompie
  2. Yvonne:
    25 juli 2015
    Nou meid je hebt nu al aardig wat dieren gezien hoor net nog gezellig weer geapt .De filmpjes en foto's zien we dan graag als je terug bent en bij bent gekomen van al die indrukken en weer geacclimatiseerd bent .dan moet je maar een film avond geven haha. Ben benieuwd Doei tot horens maar weer xx
  3. Carla:
    25 juli 2015
    Hoi hoi kan je nu nog zeggen wel dier heb ik niet gezien daar? Volgens mij heb je ze allemaal wel gehad.
    Morgen weer een lange rit voor de boeg dus geniet nog van het uitzicht tijdens het rijden want straks heb je alleen maar je 1900 foto's.
    Ja je laatste blog verhaal jammer hoor we zullen het missen het was steeds leuk om het te lezen.
  4. Esther:
    25 juli 2015
    Ja jeetje je laatste alweer? Jammer maar voor jou een mooie reis en voor ons mooie verhalen!
  5. Esther:
  6. Thea:
    26 juli 2015
    kijk nog maar goed rond en ach maak nog maar
    een foto anders heb je nog
    net niet die een die je nog wilde hebben ha ha
    nog veel plezier
    en een goede reis terug
    groetjes van ons
    peter en thea
  7. Ria:
    26 juli 2015
    Zo juist dan het laatste reisverslag gelezen enorm
    Maar de mondelinge verhalen zullen wel komen met
    toelichting van enige foto's, die zal dan ook wel hebben.
    Ik wens je een goede reis terug
    De groetjes Ria
  8. Carla:
    26 juli 2015
    Hallo ik heb je laatste verhaal weer ontvangen van mama ik ga hem zo lezen. Je zit nu alweer op de terug reis van 360 km met de auto. Vanavond kom je aan waar je begonnen bent met deze fantastische reis en morgen ga je vliegen. Een goede reis terug.
  9. Carla:
    25 juli is van carla niet van oma foutje ik kan het niet veranderen hi hi
  10. Carla:
    26 juli 2015
    Hallo Jessica, gelukkig ik hoor dat je onderweg bent ik kan niet wachten tot dat de deur opengaat. woef
  11. Yvonne:
    26 juli 2015
    Hè Jessica een wonder is geschied sinds je weg bent kan je hond praten haha en oma praat ook anders dan normaal wat een rare dingen gebeuren er toch kom maar gauw weer terug haha