Tijdverdrijf in Tana

3 juli 2017 - Durban, Zuid-Afrika

Zaterdag 1 en zondag 2 juli

Vandaag gaan we verhuizen van slaapplek. We zijn nu midden in de hoofstad in een kleine hostel. We slapen in een kamer met stapelbedden. Vandaag zijn we een rondje door de stad gegaan. Het is een enorme klim hier, alles is heuvelachtig en er zijn veel trappen. We zijn helemaal naar boven gelopen. Boven op deze berg staat queens palace, zeker de mooiste waard om te zien. Een erg enthousiaste gids vertelde alles over dit gebouw en de geschiedenis van Madagascar. Erg leuk om ook wat cultuur mee te krijgen. En het uitzicht van dit punt was zo mooi! Na de wandeling terug gingen we lekker op ons buiten terras wat drinken. Maar ineens voelde we dat het ging regenen! Huh in het droog seizoen!? Gelukkig was het alleen maar een beetje mot regenen. Als avond maal stond er Mexicaans op het programma, nachos. En als toetje warme chocolade want het is hier niet heel erg warm. Bovendien beginnen we hier steeds meer muggen tegen te komen. We overnachten nu in een hostel met z'n vijfen op een kamer plus nog wat onbekende mensen.

Slapen ging wat slecht, maar het ontbijt maakte het wel weer goed. We gingen namelijk eten bij een bakker. Met zoveel lekkere zoete broodjes en gebakjes en vooral veel chocolade. Vandaag nog een dag vrij in Tana. We besloten om vandaag langs de dierentuin te gaan. Het was 10000 ar, dus rond de 3 euro om naar binnen te gaan. Het was best zielig. De dieren zaten in veel te kleine verblijven en vaak in hun eentje. Het was best druk ik denk omdat het zondag is. Toen kwamen we bij de verblijven van de maki's en de verzorgers vroegen of we in de binnen verblijven wilde kijken, wilde we dat natuurlijk! Niet wetende dat ze zelfs de maki's verblijven open zouden doen! We kregen honing op ons handen en wang en de maki's likte het eraf. Zo lief. Ze zijn zo zacht en schattig. Dat was het zeker waard. Na de dierentuin was het nog 40 min terug lopen naar Le Jardin waar we lekker gingen eten. Dit keer friet met kip en dame blanc als toetje. Het was zeer geslaagd. Natuurlijk was het al donker voor dat we terug gingen, dus bestelde we een taxi. Waarom niet! Al is het maximaal 10 min lopen  het is niet heel erg veilig. De taxi kosten 5000 ar  dus ongeveer 1,50, ik zeg koopje. Na een gezellige avond op het teras konden we lekker gaan slapen.

Maandag 3 juli
Vandaag een belangrijke dag. Ons visa moet verlengd worden dus op naar de politie in de vroege morgen. Eenmaal daar aangekomen wordt eerst om negen uur het volkslied gezongen, althans daar leek het op, voor het gebouw. Ook waren er veel bewakers want er was waarschijnlijk een belangrijk persoon. Daarna konden we eindelijk na binnen. Nadat we van het kastje naar de muur werden gestuurd, bleek dat er niet alle juiste papieren hadden. Dus de rest van de dag stond in het teken van deze papieren verkrijgen. Morgen komt poging twee om ons visa te verlengen. 's avond natuurlijk weer lekker uiteten koste nog geen 10 euro. Dit keer noedels, mi sao. Erg lekker! Zo als alles mee zit komt morgen ons visa en kunnen we woensdag gaan vertrekken richting Antsohihy, de haven stad. En vanaf daar door naar Sahamalaza. Vingers crossed voor morgen.

Slaap lekker

1. Yvonne:
    3 juli 2017
    Jeetje Jessica verschillende soorten slaapplekken lekker eten mooie uitzichten en minder aantrekkelijke uitzichten lekker toetjes ontmoetingen met verschillende mensen haha en het begint pas geniet ervan meid welterusten
  2. Carla:
    3 juli 2017
    Hoi was maar goed dat het weekend was nu konden jullie mooi de omgeving bekijken. En een kijkje nemen hoe het daar in de dierentuin was. Wel een verschil met die van ons hier zo gezien op je foto's. En een verschil van de prijs.
    Jullie studenten hebben het maar goed , iedere dag naar een restaurant en een terrasje met een taxi. Leuk hoor.
    Je al veel beleeft en dat in die paar dagen. Hopen dat de papieren morgen binnen zijn dan kunnen jullie verder op naar het volgende stadje. We horen het wel hoe het afloopt.
    Ik zeg geniet en blijf schrijven dan kunnen wij weer met je mee genieten tot het vervolg.
  3. Thea:
    Hallo jessica
    Nauw nauw dat is wel weer een avontuur
    Om dat te doen
    Maar leuke foto's
    En zo dicht bij kom je anders niet bij de aapjes
    En tot nu toe eet je wel steeds lekker maar vooral je ijsje want dat gaat er altijd wel in
    De groetjes en bedankt voor dit bericht
    Kijken weer uit naar de volgende mail
    Toedeloe Peter en thea
  4. Rla:
    3 juli 2017
    Hoi jessica dat was denk ik een wel een verrassing zo dicht met de maka's als
    een knuffel.Ook is het fijn dat het eten
    Je goed bevalt.
    Ik heb weer genoten van je verslag
    Met de mooie foto's
    De groetjes baai baai
  5. Carla:
    5 juli 2017
    Hallo Jessica,
    Leuk dat ik je zo kan volgen op deze mannier. Ik hou je in de gaten nog veel plezier daar op het eiland.
    de groetjes oma